A A A K K K
для людей із порушенням зору
Надлацька громада
Кіровоградська область, Голованівський район

ЗМІНИ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА У ЗВ’ЯЗКУ З ВОЄННИМ СТАНОМ

Дата: 24.03.2022 10:30
Кількість переглядів: 1462

17 березня 2022 року набрав чинності Закон України № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2120).

ПІЛЬГИ, ПЕРЕВІРКИ, РРО, ЄДИНИЙ ВНЕСОК

Пільги

1. На територіях, де велись/ведуться бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської федерації, протягом 2022 року не сплачується:

  • плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної/комунальної власності). Ця норма також стосується земель, які визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди (п. 69.14 розд. ХХ ПКУ);
  • загальне мінімальне податкове зобов’язання за 2022 та 2023 роки (п. 69.15 розд. ХХ ПКУ);
  • екологічний податок за об’єктами оподаткування, що розташовані на таких територіях (п. 69.16 розд. ХХ ПКУ).

Перелік територій, на яких велись/ведуться бойові дії або які тимчасово окуповані збройними формуваннями російської федерації, визначається КМУ.

2. Ліцензії на зберігання пального залишаються діючими незалежно від того, чи сплачений черговий платіж (якщо є можливість і сільгосппідприємство зберігає пальне, потрібно платити черговий платіж і при цьому подавати платіжні документи не обов’язково), а також ліцензії, термін дії яких закінчився. Обов’язки щодо сплати чергових платежів мають бути виконані протягом 30 днів після завершення воєнного стану.

3. Не оподатковуватимуться операції з безоплатної добровільної передачі, відчуження або вилучення товарів (у т. ч. підакцизних) та надання послуг на користь Збройних Сил України, добровольчих формувань територіальних громад та інших утворених відповідно до законодавства військових формувань для потреб забезпечення охорони держави (п. 69.5 розд. ХХ ПКУ).

4. Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного/надзвичайного стану:

  • з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів здійснюватиметься у робочі дні з 8 до 18 години (п. 69.18 розд. ХХ ПКУ);
  • для ДПС припиняється перебіг строків, встановлених для взяття на облік юридичних осіб та передача даних про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (п. 69.19 розд. ХХ ПКУ).

 

ПЕРЕВІРКИ

1. З 17.03.2022 р. податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті зупиняються, крім (п. 69.2 розд. ХХ ПКУ):

  • камеральних перевірок декларацій або уточнюючих розрахунків, до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування. Бюджетне відшкодування ПДВ надаватиметься лише в разі його узгодження за результатами такої перевірки. В інших випадках діє заборона на відшкодування ПДВ, запроваджена Законом України від 03.03.2022 р. № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (п. 69.11 розд. ХХ ПКУ);
  • фактичних перевірок.

Нагадаю, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) органу ДПС, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків за наявності хоча б однієї з таких підстав (п. 80.2 ПКУ):

  • у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій (далі – касових операцій), та виникає необхідність перевірки таких фактів;
  • у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення законодавства, зокрема, щодо здійснення касових операцій, у т. ч. із забезпеченням можливості розрахунку банківською картою, виробництва та обігу підакцизних товарів;
  • письмового звернення покупця (споживача) про порушення установленого порядку проведення касових операцій, у т. ч. незабезпечення можливості розрахунку банківською картою;
  • неподання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
  • у разі наявності та/або отримання інформації про порушення вимог законодавства в частині обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу пального;
  • у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення касових операцій, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами);
  • у разі наявності та/або отримання інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

На період дії воєнного/надзвичайного стану дію п. 522 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, який встановлював мораторій на податкові перевірки під час карантину, зупинено (п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2120).

2. У разі виявлення за результатами камеральних та фактичних перевірок порушень законодавства до платника податків застосовуватиметься відповідальність, передбачена ПКУ. Тобто накладатимуться штрафні санкції (п. 69.2 розд. ХХ ПКУ).

 

РРО

1. Відновлено застосування санкцій за порушення вимог Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» при реалізації підакцизних товарів.

2. Дозволено використання програмного реєстратора розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером ДПС без отриманого діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу. При цьому скасовано обмеження строків у 36 годин та у 168 годин на період відсутності зв’язку.

ЄДИНИЙ ВНЕСОК

1. З 1 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних дванадцяти місяців мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок (далі – ЄВ) за себе (у тому числі у розмірі мінімального страхового внеску) та, відповідно, не звітувати (п. 919 розділу VІІІ Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», далі – Закон № 2464):

  • фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування;
  • особи, які провадять незалежну професійну діяльність;
  • члени фермерського господарства, якщо вони сплачують ЄВ за себе самостійно.

 

2. Під час періоду мобілізації мають право за власним рішенням не сплачувати ЄВ за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до ЗСУ :

  • роботодавці, які належать до підприємців – платників єдиного податку ІІ та ІІІ груп;
  • юридичні особи, які належать до ІІІ групи платників єдиного податку.

За таких працівників ЄВ сплачуватиме держава (як відображати у звітності такі випадки –детально розглянемо пізніше). Тобто на середній заробіток, що виплачується мобілізованим працівникам ЄВ можно не нараховувати.

 

3. На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування:

  • штрафні санкції, визначені ч. 11 ст. 25 Закону № 2464, не застосовуються (п. 921 розділу VІІІ Закону № 2464);
  • пеня не нараховується, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню (п. 922 розділу VІІІ Закону № 2464);
  • діє мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати ЄВ (п. 923 розділу VІІІ Закону № 2464).

4. Документальні перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати ЄВ, розпочаті до 24 лютого 2022 року та не завершені, зупиняються по останній календарний день третього місяця з дня припинення (скасування) воєнного, надзвичайного стану.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь